Як відкрити стоматологічний кабінет під ключ?
Надання стоматологічних послуг - актуальний і досить прибутковий бізнес, навіть не дивлячись на те, що стоматологічний кабінет зараз працює практично в кожному мікрорайоні. Складність відкриття стоматології - це ліцензійний вид діяльності, який вимагає серйозних матеріальних вкладень, наявності профільної освіти і, щонайменше, 3-5 років досвіду роботи в даній сфері.
Існує два способи стати власником стоматології: купити стоматологічний бізнес (готову клініку з якісним обладнанням в хорошому районі) або організувати свою справу з нуля. У цій статті ми обговоримо нюанси цього бізнесу, розповімо, як відкрити стоматологічний кабінет з нуля, тобто фактично дамо вам покрокову інструкцію до створення власної прибуткової стоматології.
Відкриття стоматології - перші кроки
Перше, що потрібно, щоб відкрити стоматологічний кабінет:
- ретельно вивчити даний сегмент ринку;
- вибрати місце ведення бізнесу;
- визначити свою цільову аудиторію;
- визначитися з концепцією.
І тільки після цього можна приступати до планування і організації роботи клініки.
Другий крок - складаємо бізнес план стоматологічної клініки (кабінету).
Крок третій - приступаємо до його реалізації.
Вивчаємо ринок
Перш ніж вкладати гроші, потрібно досліджувати сферу діяльності.
Цілі дослідження - визначити:
- список затребуваних послуг;
- цільову аудиторію і її потреби;
- напрямки діяльності;
- ціноутворення в стоматології;
- сильні і слабкі сторони в роботі конкурентів;
- свої сильні сторони, які дозволять вам відкрити конкурентоспроможний бізнес.
У цьому бізнесі у вас буде багато конкурентів.
Аналіз їх роботи дасть вам багато корисної інформації:
- які послуги надають і наскільки задовольняють потреби цільової аудиторії;
- хто є їх клієнтами;
- в якому ціновому сегменті працюють.
Отримана інформація допоможе вам уникнути їх помилок і зробити потенційним клієнтам цікаве унікальна пропозиція.
Визначення цільової аудиторія стоматологічної клініки
Ви вже знаєте, в якому районі хочете відкрити стоматологію. Тепер вам потрібно максимально точно визначити, якою буде цільова аудиторія стоматологічної клініки.
Для цього вам потрібно:
- Вивчити демографічні особливості району - постійні мешканці, люди, які приїжджають сюди на роботу або в інших справах.
- Вивчити ритм життя цього місця, графік роботи підприємств, офісів, щоб зрозуміти найзручніший час візиту до стоматолога для потенційних клієнтів.
- Визначити саму перспективну демографічну групу, на яку ви будете орієнтуватися в роботі.
Такий аналіз дозволить вам скласти точний портрет майбутнього клієнта, і вже відповідно до цього ви зможете правильно встановити перелік послуг, рівень цін і інші важливі деталі.
Як це виглядає на практиці? Наприклад, ви запланували відкрити стоматологічний кабінет в непрестижних спальному районі міста. Основним клієнтом тут будуть місцеві жителі, сім'ї з дітьми, пенсіонери, тобто люди з невисоким рівнем доходу. Вам вигідно відкрити тут стоматологію сімейного типу із середнім рівнем цін.
У діловому районі міста потенційні клієнти - співробітники розташованих тут офісів, установ. Це люди середнього та високого достатку, яким найзручніше відвідувати лікаря в ранковий або вечірній час (до і після роботи). Для такої цільової аудиторії можна відкрити клініку середнього або високого цінового сегмента з основним переліком послуг стоматолога + послугами естетичної стоматології.
Визначаємо концепцію і вибираємо формат майбутнього бізнесу
Залишилося визначитися з масштабами і напрямком вашої діяльності.
Перед вами два шляхи в комерційній стоматології:
- клініка;
- стоматологічний кабінет.
Різниця між цими організаціями полягає в переліку послуг, що надаються. Клініка надає пацієнтам всі види послуг - діагностика, лікування, хірургія, пародонтологія, виправлення прикусу, імплантація, гігієна, косметична стоматологія. Функціонування кабінету орієнтоване в основному на лікування, проведення профілактичних процедур. Тут проводиться видалення, пломбування, відбілювання зубів. Можливо також надання послуг протезує із залученням до роботи зубного техніка в певні дні.
Друга відмінність між клінікою і кабінетом стоматолога - в стартовому капіталі. Сума вкладень при відкритті багатопрофільної стом клініки буде в кілька разів вище інвестицій в проект стоматологічного кабінету на 2 крісла.
Навіть маленький кабінет може приносити хороший дохід, а при розумному веденні бізнесу його з часом можна розвивати, розширювати до масштабів повноцінної клініки.
Складання бізнес плану
Ви виконали велику роботу - досконально вивчили принципи роботи стоматологічного бізнесу, проаналізували попит, визначили пріоритетні напрямки та принципи роботи майбутньої стоматології. Отримана інформація допоможе вам правильно сформулювати цілі, розробити стратегію, знайти найбільш ефективні засоби для їх досягнення, тобто спланувати подальші дії.
Бізнес план містить всі юридичні, організаційні моменти, необхідні, щоб відкрити стоматологічний кабінет в Україні, зробити його прибутковим.
Ключові пункти бізнес-плану:
- основна ідея, аналіз прибутковості (ризики + окупність);
- цілі і завдання;
- аудит даного сегмента на ринку послуг;
- визначення портрета потенційного клієнта;
- формулювання концепції;
- вибір напрямку, визначення переліку послуг;
- цінова політика;
- вибір форми діяльності, системи оподаткування, реєстрація бізнесу;
- розробка штатного розкладу (формування штату, робочих графіків, системи оплати праці);
- маркетингова стратегія;
- план роботи і розвитку;
- фінансовий план.
Навіщо потрібно складати бізнес план стоматологічної клініки?
- Це документ, який стане для вас наочним посібником по реалізації завдань бізнесу.
- План включає всі великі і маленькі кроки до досягнення мети, тому ви не пропустіть нічого важливого.
- Працювати за планом простіше і швидше, ніж робити безсистемні кроки.
- Маючи чіткий план, легше виявляти гнучкість, вносити коригування в роботу підприємства.
Реєстрація діяльності
Будь-який вид бізнесу починається з реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності. ІП для стоматології можна оформити за умови, що ви будете працювати самостійно. Якщо ж планується наймання інших фахівців, реєструється ТОВ.
Наступний крок - вибір КВЕД. Послуги стоматологічного кабінету (клініки) відповідає кодам 86.22, 86.23 («медична та стоматологічна практика», «стоматологічна практика»).
Пошук відповідного приміщення
Маючи концепцію і план, можна переходити до питання розміщення стоматології.
Основні вимоги до стоматологічного кабінету:
- добре прохідне місце - в ідеалі густонаселений район, центральні райони міста, місце транспортної розв'язки;
- зручне розташування - добре переглядається з боку проїжджої та пішохідної частини вулиці, найкраще в офісному або житловому будинку на 1-2 поверсі;
- документи, що підтверджують форму власності - купівля приміщення більш вигідна і безпечна, так як умови оренди можуть змінюватися;
- відповідність технічного стану приміщення санітарним нормам;
- наявність і правильне розміщення комунікацій (води, каналізації, електричних розеток, освітлення та ін.), підключення інтернету.
Згідно з вимогами СанПин мінімальна площа стоматологічного кабінету - 14 м² з розрахунку на одне крісло. З огляду на, що крім робочого кабінету лікаря ще повинен бути хол, санвузол, підсобне приміщення для персоналу, рентген кабінет, то загальна площа міні стоматології буде приблизно 30 м². Розмір і планування приміщення залежать від того, скільки фахівців буде одночасно вести прийом.
Необхідне обладнання для стоматологічного кабінету
Існує базовий перелік обладнання, необхідного для комфорту пацієнтів та організації роботи лікаря.
Ми включили їх до списку необхідного обладнання для стоматологічного кабінету на 1-3 крісла:
- меблі для кабінетів і для зони очікування;
- стоматологічна установка (крісло пацієнта, джерело світла, робоче обладнання лікаря);
- апарат для стерилізації інструментів;
- діагностичне обладнання (стаціонарний або портативний рентген апарат);
- кілька комплектів інструментів стоматолога;
- стоматологічні наконечники для різних видів робіт (кількість із запасом).
Крім сучасної техніки потрібно закупити якісні пломбувальні матеріали і бондинг системи, анестетики, медикаменти, витратні матеріали та ін.
Оснащення клініки
Якщо ви плануєте відкрити стоматологію з повним спектром послуг, з власної зуботехнічної лабораторії, то до базового списку додасться ще кілька позицій. Це цифрове діагностичне обладнання (3Д сканер стоматологічний), техніка для виготовлення ортопедичних конструкцій (зуботехнічний фрезер). До переліку матеріального забезпечення додадуться зуботехнічні, остеопластіческіе, відбиткові матеріали.
Стоматологічне обладнання, як і стоматологічні матеріали, повинно відповідати стандартам сучасної стоматології, високим якісним стандартам. Вибираючи технічне оснащення, інструмент або матеріали для пломб, не можна керуватися принципом економії. Це не просто статті видатків, а засіб досягнення високого результату роботи стоматолога і, в кінцевому підсумку, успіху вашого комерційного проекту.
Основні критерії вибору стоматологічного обладнання:
- наявність сертифіката відповідності;
- гарантія від виробника;
- якість;
- зручність в роботі;
- перевірена ефективність і надійність продукції.
Підбір персоналу
Всі ваші вкладення в оренду, дороге обладнання, меблі та витратні матеріали будуть безглузді, якщо ви візьмете на роботу фахівця без досвіду, недостатньої кваліфікації. Репутація і рівень професіоналізму лікаря - основа репутації стоматології. При відкритті кабінету стоматолога або клініки наймання співробітників - одна з найважливіших задач.
Як правильно сформувати штат?
- Позначити список фахівців відповідно до обраного напрямком діяльності (стоматолог терапевт, ендодонтист, хірург, ортодонт, ортопед та ін.)
- Приймати на роботу фахівця тільки за умови, що у нього є відповідна освіта і ліцензія лікаря стоматолога.
- Запрошувати лікарів з досвідом від 3 років.
- Приділити час пошуку відгуків про роботу лікаря, поспілкуватися з колишніми колегами, переконатися, що цей фахівець має бездоганну репутацію.
Крім висококваліфікованих фахівців потрібно найняти:
- асистента стоматолога з профільною освітою;
- хорошого адміністратора (комунікабельну, привітного співробітника з хорошими організаторськими здібностями);
- спеціаліста з клінінгу.
Отримання ліцензії по стоматології
Ліцензія на стоматологічний кабінет в Україні оформляється на тому етапі, коли вже пройдені всі інші організаційні етапи:
- знайдено і обладнано приміщення;
- оформлені всі дозвільні документи (свідоцтво про реєстрацію, висновок пожежної інспекції та ін.);
- сформований штат співробітників;
- пройдена перевірка матеріально-технічного оснащення.
Для отримання ліцензії потрібно:
- зібрати всі необхідні документи;
- завірити в нотаріуса копії цих документів;
- подати завірені копії в Департамент управління та контролю якості медпослуг МОЗ України.
Рішення про видачу ліцензії приймається не швидко - протягом 30 робочих днів. Будь-яке зволікання у підготовці до роботи стоматології - це втрачений час і гроші (адже ви вже платите оренду, зарплату найманим працівникам). Щоб уникнути зволікань краще довірити підготовку документації на отримання ліцензії фахівцям.
Реклама і залучення клієнтів в стоматологію
Як залучити клієнтів в стоматологію? Для цього виду бізнесу ефективні будь-які маркетингові засоби:
- промо акції;
- установка білборда і інші види зовнішньої реклами;
- інформування про відкриття нової клініки в мас-медіа;
- створення сайту;
- ведення акаунтів в соцмережах;
- проведення акцій (знижки на гігієнічні послуги, сімейні знижки, заохочення для постійних клієнтів).
Важливий фактор залучення клієнтів - яскрава оригінальна вивіска на вході. Але пацієнти далеко не завжди лікують зуби в довколишній стоматології. Сьогодні поширена практика пошуку лікаря в інтернеті. Наявність сайту, SMM маркетинг (реклама стоматологічного кабінету в таких популярних соціальних мережах, як Інстаграм, Фейсбук) - ефективний спосіб розширення цільової аудиторії, залучення пацієнтів з інших районів, передмістя.
Проект стоматологічного кабінету
Пропонуємо приблизний розрахунок витрат на старті при відкритті кабінету стоматолога на 2 крісла.
Разові інвестиції:
- покупка приміщення (залежить від населеного пункту) - від 10 до 100 тис. $;
- ремонт приміщення - 1000 $;
- закупівля меблів, обладнання, матеріалів, інструментів, витратних матеріалів - 20000 $;
- оформлення документів, дозволів, отримання ліцензії - приблизно 1000 $;
- реклама на старті - близько 200 $.
Щомісячні витрати:
- оренда - від 300 до 3000 $;
- оплата комунальних послуг, телефону, інтернету - 200 $;
- зарплата - від 800-1000 $ на одного співробітника;
- рекламні заходи - 50 $;
- поточні закупівлі матеріалів, інструментів - від 200 $;
- податки - 200 $.
У підсумку виходить досить значна сума, але згідно зі статистикою проект стоматологічного кабінету на 2 крісла вже в перший рік приносить чистого прибутку 500-600 тис.грн.
Висновок
Відкрити стоматологію з нуля - складно і недешево. Але удача супроводжує сміливим, тим більше що стоматологічний бізнес - один з найбільш популярних і прибуткових у медичній галузі. Детальне планування допоможе вам заощадити сили і забезпечить хороший старт. Сподіваємося, що наші рекомендації допоможуть вам реалізувати найсміливіші плани і домогтися успіху.
Залишити коментар